onsdag den 26. maj 2010

Strikkning..


Jeg ville så ønske at jeg var god til at strikke. Så kunne jeg strikke mig nogle trøjer og nogle til min søn og det jeg havde lyst til :)

Min bedstemor lærte mig at strikke da jeg var 6-7 år. Kan kan strikke, men ikke noget indviklet.

Sidste sommer da jeg var i Norge hos min tante, fik jeg bare meega lyst til at strikke. Hun sidder konstant og strikker, og er meget god til det :)
Jeg ville så gerne strikke noget "ordenligt".. noget som kunne bruges. Så vi fant en opskrift på en børnehue. Så strikkede vi samtige, og hun kunne hjæple mig hvis det var :) Hun strikkede selvfølgelig meget hurtigere, men ventede på mig :P
Den blev så ferdig og den kan bruges.. (må ligge billede ind af den senere ;) ) Jeg fandt ud af, at det ikke er så svært, da man har en opstrift at følge efter.. og, nogen at hjælpe til hvis man for brug for det ;)

Jeg købte et Navia opskrifthefte, for mange mdr siden. jeg havde lyst til at strikke en trøje deri. Meen, det så så svært ud, så bladet blev bare liggende... Så for en uge siden, tog jeg bladet frem, og Nu skulle det være!
Jeg gik ned i indkøbssentret for at købe garn... og; Navia garn var på tilbud... Et tegn? jeg tog det som et tegn ;) Så jeg fik den søde ekpetrise til at finde frem alt det skulle bruge, og så startede jeg :D

Den er meget hurtig at strikke, fordi du strikker på p nr 9. Dejligt at det går hurtigt, så mister jeg ikke modet. Har ikke haft brug for hjælp endnu.. men ska nok med til min bedstemor, da jeg skal begynde med ærmerne :P

Hååber at den bliver ferdig, og at den kan bruges :D

wish me luck!

1 kommentar: