lørdag den 9. juli 2011

Muskat muffins




Havde lovet min far at jeg ville lave muffins i dag. Klokken blev mange, fordi Kristian Samuel ikke ville ligge sig. Men jeg ville bage alligevel.. hehe...

Jeg har en muffinsbog jeg har fået af min far, men den er pakket ned et eller andet sted, nu jeg er flyttet ind til mine forældre igen. Jeg prøvede at goggle opskrifter, men fandt ikke den helt rigtige. have lyst på nogle lyse muffins med muskat, så jeg prøvede at bikse noget selv, og de blev faktisk rigtig gode :D

Her er opskriften, hvis nogen vil prøve at bage dem :)

2 æg
50 gr smør
200 gr sukker
200 gr mel
2 tsk. bagepulver
1 spsk. vaniljesukker
½ tsk. muskat (pulver)
1 dl. melk

Pisk æg og sukker. Kom det smeltede og afkølte smør i og rør. Bland siden mel, bagepulver, vaniljesukker og muskat i og til sidste melken.

Bag muffinsene i ca 14 min ved 200 grader.

Jeg vil 15 muffins ud af det.. :)

Velbekommen :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar